De meestgestelde vragen over het gebruik van de Drivenjoy auto

De meestgestelde vragen over het gebruik van een Drivenjoy auto

0

door Bas Bisschop op 05.04.23

Laatst bijgewerkt op 25.05.23 09:34

In dit artikel presenteren we een opsomming van de meestgestelde vragen met betrekking tot het gebruik van een abonnementsauto van Drivenjoy.

We behandelen de informatie per topic:

1. Pech, schade en vervangend vervoer

Pech en schade zijn erg vervelend en kunnen je altijd overkomen. Daarom staan wij klaar om je te helpen.

Pech

Sta je stil en kun je niet verder rijden met je auto? Bijvoorbeeld bij een niet startende auto of een lekke band? Dan kun je contact opnemen met SFS Assistance, uitgevoerd door Allianz Pechhulp.

Neem contact op met +31 (0)20-8512294. Leg aan de alarmcentrale uit wat de situatie is en vermeld hierbij jouw kenteken.

Schade

Heb je schade opgelopen aan je Drivenjoy auto?

a. Schade met tegenpartij

Is er bij het ongeval een tegenpartij betrokken? Vul dan direct samen met de tegenpartij het Europees Schadeformulier in. Dit formulier kun je in je auto vinden. Het ingevulde schadeformulier kunt u toesturen naar: drivenjoy@aon.nl. Neem contact met ons op voor de verdere afwikkeling van de schade. Iedere situatie is anders, dus we zullen samen kijken wat de beste oplossing is.

b. Veroorzaker schade niet bekend / Schade zelf veroorzaakt

Meld de schade bij AON (drivenjoy@aon.nl šŸŒ). Neem binnen 48 uur contact met ons op via de chat, per mail (nl-support@drivenjoy.nl), via 'mijn pagina' op de website of door ons te bellen. Wij kijken dan met je mee en bespreken samen met jou de afhandeling van de schade.

Vervangend vervoer

Wanneer jouw auto door een ongeval, onderhoud of storing niet meer functioneert krijg jij van Drivenjoy vervangend vervoer. Neem contact met ons op, dan zorgen we dat u zo snel mogelijk weer mobiel bent!

2. De 'belangrijkste' Verzekering Voorwaarden

Drivenjoy heeft alle voertuigen all-risk verzekerd. De verzekeringspremie maakt onderdeel uit van het maandelijks abonnementsbedrag zijnde de abonnementsprijs.

De belangrijkste voorwaarden op een rijtje:

  • De verzekering heeft een uitgebreide cascodekking en kent een eigen risico voor de gebruiker van ā‚¬ 500,00 per gebeurtenis, ook voor ruit en band schade (https://intercom.help/drivenjoy-6db9069397b7/nl/articles/7109071-zijn-band-en-ruit-schade-gedekt).
  • De gebruiker is aansprakelijk voor schades aan het voertuig tot een bedrag van maximaal 1500 euro. Hier geldt dus 3x het eigen risico, mits de gebruiker zich aan alle overige voorwaarden met betrekking tot verzekeringen en melden van schade uit de overeenkomst heeft gehouden.
  • Het maximum verzekerd bedrag voor Wettelijke Aansprakelijkheid bedraagt ā‚¬ 2.500.000 per gebeurtenis.
  • Als de auto gestolen wordt en/of als er schade is aan de auto, moet u dit binnen 24 uur aan Drivenjoy of de verzekeringsmaatschappij laten weten.
  • De verzekering is geldig in de Europese Unie, Noorwegen, IJsland en Liechtenstein (EER) en Zwitserland.

Om te zien welke handelingen/gebeurtenissen zijn uitgesloten van dekking en voor een volledig overzicht van de verzekeringsvoorwaarden van Drivenjoy, zie: https://drivenjoy.nl/algemene-voorwaardenā€‹

3. Ik wil een parkeervergunning aanvragen

Als u een parkeervergunning wilt aanvragen, heeft u een kentekenbewijs en een lease/abonnementsverklaring nodig. Dat kunnen wij uiteraard voor u faciliteren.

Neem contact met ons op en we maken het in orde!

4. Wegenbelasting

De kosten voor wegenbelasting zijn inbegrepen in de maandprijs. Alles inclusief betekent ook echt alles inclusief. Hier hoeft u zich dus geen zorgen over te maken.

5. Zijn band en ruit schade gedekt?

Schade aan de banden van het voertuig zijn voor eigen risico van de bestuurder. Als u dus een band lek rijdt, zullen we de kosten hiervan doorbelasten tot het maximaal geldende eigen risico.

Bij voorruitschade is er geen eigen risico van toepassing als u de ruit met een harsinjectie laat repareren. Bij vervanging van de voorruit geldt wel dat we de kosten zullen doorbelasten tot het maximaal geldende eigen risico.

6. Alles over All-season banden

Al onze auto's worden standaard uitgerust met all-season banden. Deze banden zijn voorzien van het 'sneeuwvlokje' op de wang. U kunt dus met een gerust hart naar Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk of Scandinaviƫ toe!

Bandenwissels zijn inbegrepen in het abonnement, mits er sprake is van normale slijtage. Hiervoor kunt u terecht bij elke officiƫle merkdealer.

We kunnen de auto's helaas niet uitrusten met speciale winterbanden.

7. Mijn auto heeft onderhoud nodig, wat moet ik doen?

Voor klein onderhoud bent u zelf verantwoordelijk. Hieronder vallen: het aanvullen van ruitenreiniger, antivries, olie en koelvloeistof, als dit buiten de onderhoudsbeurten nodig is. De gebruiker zal hier geen vergoeding voor ontvangen

Voor groter onderhoud (periodiek, grote en kleine beurten) hebben wij partners die ons helpen met het onderhouden van de auto's. Geeft je auto aan dat er onderhoud nodig is dan kan je bij elke officiƫle merkdealer in Nederland terecht! De factuur gaat rechtstreeks naar ons, daar hoef je je geen zorgen over te maken!

Heb je vragen over het onderhoud, neem dan contact met ons op in de chat en we zullen je helpen!

Tip: in elke auto ligt een flyer met instructies wat je moet doen in het geval van schade, pech, onderhoud etc. Scan de QR code en je wordt direct in contact gebracht met een aangesloten partner.

8. Wat wordt gezien als buitengewone slijtage?

Al onze auto's komen met een all-risk verzekering met een eigen risico van 500 euro per incident. Dit betekent dat je als gebruiker niet voor een torenhoge rekening komt te staan bij het inleveren van de auto. Maar dit haalt niet alle verantwoordelijkheid bij je weg. We willen graag dat alle gebruikers de auto's met respect behandelen, zoals je ook je eigen auto zou behandelen.

Om jou als gebruiker en ons als leverancier te helpen, is er een Nederlands standaard opgezet voor wat normaal en abnormale slijtage is. Dit helpt de lease en verhuur branche enorm en geeft de gebruiker een duidelijk kader waarin je je geen zorgen hoeft te maken. Normaal gebruik wordt gedefinieerd door alles wat veroorzaakt wordt door leeftijd en kilometrage.

Abnormale slijtage:

Slijtage aan de buitenzijde

Met de buitenzijde bedoelen we lak, spiegels, ruiten, lampen en dat soort dingen. De volgende punten worden gezien als abnormale slijtage:

  • Duidelijk zichtbare krassen die opnieuw gespoten moeten worden en je niet kunt wegpoetsen
  • Krassen die door de lak heen zijn gegaan waardoor roestvorming is ontstaan
  • Ruit schade met barsten of sterren die ervoor zorgen dat het glas vervangen dient te worden
  • Schade aan het glas van de verlichting zoals koplampen, knipperlichten, achterlichten of mistlichten
  • Deuken die duidelijk zichtbaar zijn vanaf 1 - 1.5 meter
  • Krassen en vervormingen op de bumpers worden discreet beoordeeld

Slijtage aan de binnenzijde

Met het interieur bedoelen we de stoelen en alles wat je aanraakt met je handen. De volgende punten worden gezien als abnormale slijtage:

  • Gaten in het dashboard om bijvoorbeeld een mobiele telefoonhouder te bevestigen
  • Breuken, scheuren of gaten in de tapijten of stoelen
  • Scheuren of gaten in de panelen, bijvoorbeeld deuren en baggage ruimte panelen
  • Schade aan de hemel stoffering
  • Vervuiling aan de stoelen die niet op een normale manier verwijderd kan worden en vervangen zullen moeten worden
  • Schade aan de gordels
  • Geuren die niet door een reinigingsbeurt verwijderd kunnen worden. (Denk aan hond of sigaret lucht.)

Deze bovengenoemde schades moeten wij helaas in rekening brengen. U ontvangt van ons een schadeoverzicht met een indicatie van de reparatiekosten. De kosten binnen het eigen risico schrijven we automatisch af van de bij ons bekende creditcard.

9. Wie zorgt ervoor dat de auto een APK keuring krijgt?

Een APK keuring is pas nodig na 4 jaar. Al onze auto's zijn jonger dan 4 jaar als ze de vloot verlaten. U hoeft zich hier dus geen zorgen over te maken!

10. Verzekerings en kentekenbewijs

Wij werken veelal met nieuwe auto's die bij een boeking voor de eerste keer worden ingezet. Zodra we de boeking binnenkrijgen, melden wij de auto aan voor de verzekering stellen we hem te naam bij het RDW.

De documenten krijgen wij vervolgens een aantal dagen later per post opgestuurd. Zodra wij de documenten hebben ontvangen sturen we u een digitale kopie toe van het kentekenbewijs en de groene kaart (verzekeringsbewijs)!

Drivenjoy gebruikt cookies ā€“ door dit te accepteren helpt u ons de service te verbeteren en aan te passen.